sayang sayangkuuu :)

Sunday, June 24, 2012

REZEKI :)

Assalammualaikum readers.

someone said ,


' kita kalau ade rezeki lebih jangan sesekali kita berkira ( kedekut ) dengan rezeki kita. percaya pada rezeki Allah. kalau kita redha berkongsi rezeki yang kita ada dengan orang lain, InsyaAllah Dia juga tak lokek kongsi rezeki dengan kita. '


nice kan ? kadang2 kita ni nampak orang mintak sedekah, nak melanting rm1 pon susah. kita set mind cakap,

' pakcik/makcik ni mesti tipu. entah2 anak2 dok bagi duit tiap2 bulan. saje nak cari duit lebih. '

' mamat ni elok je muda, tubuh badan yang lain elok je sihat, kaki je tempang sikit, ape salahnya kerja. pemalas. '

' orang tua ni tak buta. saje je buat2 pejam. tahu sangat menipu. '


guys, dia menipu itu urusan dia dengan Allah. lain kali, nampak orang macam ni sedekah je. berbalik kepada ayat2 membe aku di atas. rezeki yang kita dapat tu pon datangnya dari Allah kan ? buat ape nak berkira sangat. sekian :)


#just to remind myself.


18 comments:

CikMai said...

bagi mai pun sama, mai rasa nak hulur mai hulur, kalau dia menipu tu hal dia ngan Allah, kalau mai tak percaya mai tak hulur , tp takde la nak marah2 dia .

Asyiqin Haulisah said...

terima kasih mengingatkan. :)

Asksn0w said...

betul tu..
lgpun fikir positif 2 lbih baek..
jgn asyik negatif je.. :)
xperlu bentuk halangan kalau nak buat baik.

|shuhadaothman|TM said...

Nice sharing sheda. Terima kasih mengingatkan :)

Chic Na said...

thanks for reminding. kalo nak hulur pun mesti ikhlas. kalo hulur tp merungut baik tak payah kan. :)

Cik Jannah said...

betol2 tapi kan akk ada satu pengalaman peminta sedekah marah2 akk sebab akk bg dia RM1 duit syiling. MasyaAllah terkejut betol masa tu. dia langsung tak berterima kasih. isk iskkk

Izara4eva™ said...

sgt betul apa yg sheda ckp tu. kdang2 akak pun pk mcm tu -.-

zera eira said...

keikhlasan yg penting kat sini. :)

Liyana Izzati said...

Okay bagus sekali akak kita. Terima kasih sebab saling mengigati. Nampaknya dah ada ciri ciri isteri solehah ni. Hahhaa.

Hafizin Jamil said...

bahagia orang kalau yakin dengan rezeki yang ditetapkan untuknya tak akan hilang

mrs mell said...

tangan yg memberi lbh baik dr yg menerima... hehew..

Cikpuan rara said...

mmg lah.sekali boleh bg,tapi bila duk tempat yg sama,sampai 4 5 org yg dtg,nk bagi pon dh jd xikhlas,so cane tu? heee

Bobo said...

betul tu.. sedekah ni tak pandang cara berpakaian or kesihatan tubuh badan.. :)

NURUL NAJWA said...

errr, sometomes selalu tpikir cmtu. =( tengs foe da advised

Picoz Shupalula. said...

shedameor, deep meaning;)

Anne Nurain said...

peringatan yang baik..
pasni sedekah je.. xyah berkira kn? =)

cik mun said...

kdg2 mun pikir mcm tu gak..lpas ni kena ubah ni..

SimplySeoul said...

kdg2 ragu2 jg. tipu ka, betul ni. tp kalau niat nak derma tu, bagilah...apa dia buat dgn duit tu dah bkn urusan kita. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP COMMENTATORS

Get this commentators widget